יום חמישי, 2 במאי 2013

משחקי מחשב ברשת



משחקי מחשב
משחקי המחשב הפכו בשנים האחרונות לנחלתם של כל סוגי המשתמשים ברשת, מקטן ועד גדול.
"האדם בוחר לשחק לשם הנאה", עשת י' (ח"ת). כיום ישנם ברשת מספר רב של משחקים מתחומים שונים כגון: משחקי קלפים, הרפתקאות, אסטרטגיה, תפקידים, פעולה, סימולציה ועוד רבים ושונים.
תהליך המשחק וההתנסות בשלבים השונים שבו, מעודדים את המשתתף לפעול כדי להשיג מטרה, בהתאם לחוקים ולכללים שנקבעו מראש. המשתתף במשחק חווה חוויה המחייבת אותו לחשיבה יצירתית והפעלת חשיבה אסטרטגית, יכולת להגיע לפתרון בעיות, אינטראקציה חברתית, תכנון, סדר וארגון, ריכוז לזמן ארוך/קצר .
כאמא לשתי בנות, תלמידות בבית ספר יסודי. נוכחתי לדעת שבעזרת המשחק הלימודי ברשת הבנות מצליחות ללמוד בצורה מיטבית וחווייתית נושאים לימודים כגון אנגלית, מתמטיקה ועברית, היכולת שלהן להבין, לקלוט ולעבד את הנלמד מובילה אותן לתחושות של הצלחה ומסוגלות.
כפי שכבר ציינתי, אני מורה לחינוך גופני. המשחק בשבילי ובשביל תלמידיי הוא חלק בלתי נפרד מהשיעור עצמו. על ידי המשחק התלמידים לומדים מיומנויות חדשות ומתרגלים את המיומנויות הקיימות.
כמו בחינוך הגופני, כך גם במקצועות למידה שונים, "הנאה גורמת להנעה פנימית. למידה משמעותית מתרחשת כאשר ההנעה ללמידה זו היא פנימית. לפיכך רצוי לעורר בתלמיד מוטיבציה ללמוד, וזאת ניתן לעשות באמצעות הפיכת אמצעי ההוראה למסקרנים למאתגרים ולמבדרים", יהושע,ת.,פריש,י (ח"ת).
לפיכך נוכחתי לדעת שמשחקים לימודיים ברשת מביאים את התלמידים להישגים טובים יותר, לשיפור הזיכרון, לתחושת הצלחה ומסוגלות ולשיפור הביטחון  העצמי בעקבות ההצלחה. מכאן  נכון יהיה לפתח ולייצר משחקי לימוד  במקצועות שונים.


מקורות:
1.    עשת י' (ח"ת). הלמידה במשחק אוחזר ב-17 במרץ 2013 מתוך
2.    יהושע,ת.,פריש,י. שילוב המשחק בלמידה-למידה בדרך חוויתית. משחק-למה?. שאנן – המכללה האקדמית הדתית לחינוך, קרית שמואל חיפה. אוחזר ב17 במרץ 2013
3.התמונה נלקחה מ:

תגובה 1:

  1. עוד לפני משחקי המחשב / רשת ידעתי שצריך לשלב את המשחק בהוראה ובלמידה בכלל.
    אנחנו יודעים שהלמידה היא יותר חוויתית ,הילדים נהנים ולומדים והרווח הוא כפול.
    כמה שיותר משחקי מחשב לימודיים כדי שנוכל לשלב אותם בהוראה להנאתם ולהתקדמותם של תלמידנו.

    השבמחק