יום שישי, 10 במאי 2013


יחידות הוראה- "אם תרצו אין זו אגדה" (בנימין זאב הרצל)
כך גם אני מרגישה בבניית אתר ליחידת הוראה.
את הגוגל סייטס המדריך לבניית אתרים הכרתי כבר לפני שנתיים כשבבית הספר בו אני עובדת יצרו ופיתחו אתר כיתה לכל  אחת מכיתות האם בבית הספר. התמזל מזלי והייתי בין הראשונות ללמוד כיצד לתפעל אתר זה וכך מצאתי את עצמי מלמדת את מחנכות הכיתות ומסייעת בתפעול האתר, העלאת תכנים, תמונות וקישורים.
מאוד נהניתי מהחוויה עצמה, אך כל זה לא הכין אותי לבניית אתר ליחידת הוראה כמטלה לימודית בתואר השני. כאשר נתקלתי  בבעיה בבית הספר, היה מי שיפתור אותה במהרה. כאן, נדרשה התמודדות שונה, ביצירת האתר ובהעלאת תכנים נתקלתי בבעיות שונות. לעיתים הקישורים לא צלחו ולעיתים העיצוב פשוט השתנה על דעת עצמו ועוד כהנה וכהנה.  ההתמודדות עם הבעיות גרמה לי להבין כי "אין זו אגדה", הכל שאלה של ניסויי וטעייה. בסופו של דבר אני מצליחה לפתור כל בעיה ואם היא ממש קשה, אני לא מתביישת לבקש עזרה מחברותיי לספסל הלימודים שמסייעות בשמחה.
מצאתי סיפוק רב בבניית אתר ליחידת הלימוד, הן בפן האישי והן בפן המקצועי, נוכחתי לראות כי האתרים ליחידות הוראה מאוד מסייעים לילדים בלמידה משמעותית, חווייתית ומהנה. המשחקים ביחידות ההוראה תורמים ללמידה בצורה מיטבית, לשיפור יכולת ההבנה, לקליטה טובה יותר, לעיבוד החומר הנלמד והן לתחושות של הצלחה ומסוגלות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה