יום שישי, 30 באוגוסט 2013

ספרים דיגיטליים
כחלק מהתכנית הלאומית – "התאמת מערכת החינוך למאה ה-21" ובמסגרת המהלכים בתחום התוכן הדיגיטלי החינוכי, החליט משרד החינוך לצאת למהלך שמטרתו לייצר בתוך חמש שנים (עד לשנת תשע"ז) חלופה לספרי הלימוד המודפסים, באמצעות הספרים הדיגיטליים.
כפיילוט הוכנסו הספרים הדיגיטליים לכ -100 בתי ספר בארץ. בית ספרי הוא אחד מהם. אני שואלת את עצמי האם יוכלו הספרים הדיגיטליים להחליף את ספרי הלימוד המודפסים, האם החדשנות באמת תצלח ותשפיע על הפדגוגיה בקרב התלמידים?
ישנם  יתרונות רבים לספרים הדיגיטליים.  בניגוד לספרים המודפסים, בספרים הדיגיטליים ניתנת האפשרות להפיצם ולהורידם למחשב, הלמידה הינה מקוונת, ניתן לעדכן את הספרים מיידית, ניתן לגשת להפניות במהלך הלמידה וניתנות אפשרויות לשילוב מדיה מגוונת שיש בה בכדי להבהיר, להעמיק ולהרחיב את תהליך הלמידה. התלמיד במרכז, הוא מפתח למידה עצמית. הספר מזמן ללומד מעורבות פעילה בתהליכי החשיבה והלמידה בתהליך אינטראקטיבי, מקדם עבודה שיתופית, לרשום הערות בגוף הספר ולספק שכבות מידע. זוהי  חוויית למידה ייחודית עשירה ומועצמת טכנולוגית ואף טכנולוגיה ירוקה.
ישנם יתרונות רבים ונוספים לספרים הדיגיטליים, אך האם הם יועילו למורים? יש להכשיר את המורים כך שיעשו בספרים הדיגיטליים שימוש פדגוגי ודידקטי מושכל. נכון,  זה לא קל לעבור שינויי בכל פעם בעקבות החדשנות, אך אם המורים לא ינצלו את היתרונות הגלומים בספרים הדיגיטליים לשיפור עבודתם החינוכית, הספרים עלולים להיות חדשנות טכנולוגית שהקסם שלה יתפוגג מהר מאוד.  




מקורות


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה